Results 1 to 7 of 7

Thread: 22/4: Havevandring

Member

22/4: Havevandring

Først en oversigt set fra trappen.

Her er så det ene drivhusbed, med dammen i baggrunden. De fleste af planterne kommer - nogle af dem lidt for meget, så der er taget skud til bytte og bod.

Det andet drivhusbed Med masser af Perlehyacinther i baggrunden - en dejlig plante som breder sig velvilligt. Løjtenanshjertet kommer osse

Det hele set ude fra vejen.

"Dammen" med de dertilhørende blomster - Åkanden ser ud til at have overlevet, det samme gælder Ærensprisen, som står lige bag baljen

Så kommer beddet langs indkørslen. Der er Hosta ved at stikke deres fine små cigarstumper op over jorden og Storkenæb er der osse en del af

Så har vi ankerbeddet, hvor jeg havde regnet med at flytte roserne fra driveren ud ... nu har de stået derinde et par år, så mon ikke det er på tide. Dog skal vejret være noget lunere syntes jeg, for de har allerede både knopper og lus
    [hr]
    Så er der staudebeddet mod vest - først fra den ene ende og så

Fra den anden ende

Så er det Terassebeddets tur...

og igen lidt tættere på... det var her jeg plantede 2 nye Rhododendron...

Så er det urtehaven, der er ikke plantet noget endnu, til stor foragelse for kartoffelfreaksene, der allerede har en lille spire oppe af deres :floejte1: Man kan vidst lige ane en halvfærdig hønsegård i højre side af billedet.......

Nej haveskuret er ikke kommet længre, men NU....
    [hr]
    Drivhuset lidt på afstand

Til sidst er der lige lidt fra rodehjørnet .... først nogle nyindkøbte blomster samt nogle børnehave til boden blomster ....

Så er der kommet gang i mistbænken

I drivhuset er der osse ved at ske noget - dog ikke meget, jeg har nogle frø som har stået til spiring længe, de skulle vidst have været inde, men mon dog for P. da osse ikke snart at der sker noget der :??:
    Ellers er det Dahlierne der hersker enevældigt derinde....

Til sidst alle de fine roser, som jeg havde regnet med at flytte ud i Ankerbeddet,,,,

Det var alt for dennegang - håber I nåpede hele vejen rundt

Senior Member

RE: Hannahshave April 2009

Norv for en fin have du har :adore: Er det Ribes du har bag drivhuset?

Member

Quote Originally Posted by anne
    Norv for en fin have du har :adore: Er det Ribes du har bag drivhuset?
    Tak Anne :five:

Jeps det er en Ribes bag drivhuset, desværre har den måttet beskæres lidt kraftigt, for at få plads til mistbænken :flowers:

Junior Member

Jeg nyter de superflotte bilder av haven!:applause:

Member

Quote Originally Posted by Annie
    Jeg nyter de superflotte bilder av haven!:applause:
    Tak - Annie, jeg nyder at vise den frem og håber der er flere der vil gøre det samme :flowers:

Senior Member

WOW!arty: Du bruger da vist meget tid i din have!! Har desværre ork nu til at vise min have og tingene halter også allerede nu.

Member

Quote Originally Posted by Sanne
    WOW!arty: Du bruger da vist meget tid i din have!! Har desværre ork nu til at vise min have og tingene halter også allerede nu.
    Tak Sanne - je jeg bruger masser og masser af tid derude Jeg er så heldig at være gift med en pensionist, som tager sig af den daglige "drift" så jeg skal kun passe mit job og andre småting udover haven :Banana2: