Results 1 to 3 of 3

Thread: 26/4: Mine nye planter....

26/4: Mine nye planter....

Nå venner - så har jeg været igang med at sortere rovet i 3 katagorier

1: Dem jeg kender og ved hvordan de skal behandles.
    2: Dem jeg ikke aner hvad er.
    3: Dem der har et skilt men jeg aner ikke hvad det er for noget.

Så nu har jeg brug for jeres hjælp

Først tager jeg de lette og dem jeg kender og ved hvad de skal ....

Ja jeg kender ikke denne, men fik at vide at den simpelthen jager utøj ud af drivhuset, så den er kommet i en krukke og står ved siden af mine roser, som desværre har fået lus, så mon den kan skræmme dem væk :taenke:

Så er der en Staude Latyrus ... ja den skal jo bare have noget at klatre op af, så er den vel tilfreds.

Dette er en Scabriose, som jeg fik af Vase, fordi jeg troede jeg ingen havde OG fordi Vase og jeg troede at en Knopurt havde sneget sig ind i Vases Scabriose ....

Spejlæg, som ikke skal steges, men have en plads ude ...

Så er der lige 2 perlehyacinther - en trefarvet blå og en hvid i bagrunden.... De har begge fået plads ude i Hostabeddet

En flot Bispehue,- med et flot navn...
    Jeg har efterhånden fået skrabt en del af denne plante sammen, En orange, en rødhvid, en gul og den limefarvede jeg havde i forvejen - de skal over i Urtehavebeddet ... nogen der ved hvordan den helst vil stå skygge/sol :??:
    [hr]
    En Geranium med et fint navn - den er flyttet ind omme i Hosta/Storkenæbsbeddet

En Kærmindesøster eller forglem mig ej med nogle sjove blade - den bor nu sammen med min anden Kærmindesøs. Så kan de hygge sig der

Så er der en Akaleje - den bor nu omme ved de øvrige Akalejer.

Jeg er godtnok ikke så vild med Hosta ....

Endnu en Clematis - den skal ned i Project urtehave ...

En rød Bispehue - den har godtnok nogle virkelig kønne blomster

Endelig en Lungeurt, hvid med prikkede blade ....

Det var så dem jeg ved hvad er og ved hvor skal stå altsor under hvilke forhold ...

Senior Member

RE: 26/4: Mine nye planter....

Kære Hannah!

Jeg bliver lige nødt til at korrigere dig! Kærmindesøster og Forglemmigej er to forskellige planter. Kærmindesøster har som du skrive store blade. Den blomstrer og så kommer bladene og formerer sig ved stængler over jorden. Forglemmigej sætter først blade og så kommer blomsterne og bladene er meget mindre end Kærmindesøster og jeg mener - men er ikke sikker, at Forglemmigej formerer sig ved frø.

Men jeg forstår godt du balnder dem sammen, for de ligner hinanden ufattelig meget i blomsterne og farver!!

Hilsen
    Sanne

RE: 26/4: Mine nye planter....

Quote Originally Posted by Sanne
    Kære Hannah!

Jeg bliver lige nødt til at korrigere dig! Kærmindesøster og Forglemmigej er to forskellige planter. Kærmindesøster har som du skrive store blade. Den blomstrer og så kommer bladene og formerer sig ved stængler over jorden. Forglemmigej sætter først blade og så kommer blomsterne og bladene er meget mindre end Kærmindesøster og jeg mener - men er ikke sikker, at Forglemmigej formerer sig ved frø.

Men jeg forstår godt du balnder dem sammen, for de ligner hinanden ufattelig meget i blomsterne og farver!!

Hilsen
    Sanne
    Okay - tak Sanne, min Kærmindesøster har ikke formeret sig endnu, jeg har ellers haft den i nogle år ... men derimod ser forglemmigej ud til at den godt vil fylde lidt mere end den gør nu ....