Results 1 to 6 of 6

Thread: Dahlia også kaldet Georgine

Junior Member

Dahlia også kaldet Georgine

http://www.123hjemmeside.dk/Herslev-Dahlia-have

Hvis du interesserer dig for Georginer, er her en fin hjemmeside, med masser af billeder. Der er også navne på de enkelte blomster og det er jo skønt. For kender du ikke det at man ser en smuk blomst, som man MÅ eje, MEN hvad hedder den.

Georginer er utrolig smukke. De har kun en ulempe og det er at knoldene skal graves op om vinteren, ellers dør de. Men arbejdet værd synes jeg.

Senior Member

RE: Dahlia også kaldet Georgine

Mmja, nu har jeg kun en have på størrelse med en forvokset altankasse, og absolut ingen overvintringsmulighed for Dahlia o.lign. planter. Mine Dahlia bliver i jorden eller overvintrer i den krukke med jord de står i, jeg dækker dem med gran, krukkerne stiller jeg på en flamingoplade. Jeg har haft de samme Dahlia i mere end 5 år nu. Men naturligvis, det har også været milde vintre.

Junior Member

Jeg elsker bare georginer, og har gjort det siden jeg som barn var på sommerferier hos min farfar og farmor. I deres haver var der et væld af forskellige. Så mange tak for hjemmesideadressen, den vil blive chekket med det samme:computer:
    Vedlægge lige et par billeder af georginer i min have, taget idag:flowers:

[attachment=53]
    [attachment=54]
    Attached Images Attached Images

Junior Member

Ja, georginer er rigtig dejlige - hvis ellers man kan have dem i fred for sneglene!

Jeg har faktisk forkøbt mig lidt i georginer i år :blush: A-Z solgte de sidste knolde ud til en femmer pr. pakke. Det var jo ikke nemt at stå for. Jeg lagde knoldene i store potter og de er heldigvis kommet fint alle sammen. Uh - hvor jeg glæder mig til at se dem blomstre! ^^

Georginer er forøvrigt rigtig fine at have i store potter/ krukker. Når frosten om efteråret har ødelagt toppen, tager man blot potten med jord og knold og sætter den indendørs et frostfrit sted for vinteren. Når det så bliver forår, potter man om i ny frisk jord og sætter evt. potten i drivhuset for at få gang i spirerne hurtigt. Og så kan eventyret begynde på ny!

[attachment=45]

[attachment=46]
    Attached Images Attached Images

Junior Member

Jeg synst også Georginer er nydelige,er jo så masse fine farger å velge mellom. Hilsen fra Annie

Senior Member

Jeg har haft stor glæde af alle mine forskellige Georginer i mange år. Men i år er langt de fleste blomster blevet lyserøde, kønt men lidt trist da jeg havde mange forskellige farver. Den eneste tilbageværende farve er mørkerød, alle andre farver er skiftet. Har nogen kendskab til årsagen. Har søgt på andre fora uden resultat. :helpsmilie: