Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast
Results 11 to 20 of 27

Thread: Hvilken slags konkurrence ønsker du?

Senior Member

RE: Hvilken slags konkurrence ønsker du?

Quote Originally Posted by Mogens
    Men sig mig lige hvordan flytter man et abetræ, der er vel ikke noget der stikker så meget som det gør.
    Det glæder mig at jeg kan bidrage med noget til forumet!!

Abetræet var ikke så stort som nu, da vi ubarmhjertigt flyttede det tre gange indenfor nogle få måneder! Vi havde godt med tøj og handsker på og et tæppe eller lignende om træet. Også er det selvfølgelig især rødderne vi koncentrerede os om. Der kom så den stor overraskelse; nemlig at det ikke har et særligt stort rodsystem!!

Og ja, et abetræ stikker MEGET!!! Bare jeg rammer det lidt når jeg slår græs, pibler det små bloddråber frem!! Jeg skal se at lave et større bed under det, så jeg ikke skal så tæt på når jeg slår græs!!

Det tror jeg faktisk godt kunne ske snart for nu har jeg lysten til at gå i gang med alt!! :Banana2:

Senior Member

Jamen du kan da rive blade sammen og smide dem i staudebedet, det er det bedste muld ved du nok. Bytte rundt på stauderne, det er da lige årstiden nu. Beskære træer og buske. Havearbejde er sundt for sjæl og lægeme. Der er lige en undersøgelse fra England som beviser at havearbejde er den aller bedste motion man kan dyrke.:listen:

Senior Member

sådan lidt fftopic: Jeg er vældig sund så,- i går måtte jeg slæbe plæneklipperen frem og give plænen en omgang. Et surt arbejde, græsset var vådt, det var rigtig hårdt arbejde, jeg sank i, og det tog en evighed at få renset håndskubberen bagefter. Jeg havde jo ellers ordnet den til vinteren..øv

Jamen så tror jeg at vi giver fotokonkurrencen en chance denne gang

Jeg skal lige have lidt flere oplysninger vedr. gavekortet fra vores sponsor, så detaljerne er på plads inden konkurrencen starter.

Mht. konkurrencen hvad siger i til dette:
    Der oprettes et forum kaldet Fotografi konkurrencen (eller lign) heri opretter de brugere der lyster en post for hver billede de har lyst til.

Max. 5 billeder per bruger, da vi må have et loft.

Der bør være en beskrivelse af billedet - hvad er det at det viser, hvorfor skulle det lige være det billede o.s.v.
    Andre brugere bør bedømme dem ved at give dem stjerner som man kan for hvert indlæg.

Når vi når afslutningen på konkurrencen (slutningen af februar), oprettes der en afstemning mellem de bedst bedømte billeder.
    Måske skal der flere afstemningsrunder til - det må tiden vise.

Lyder det helt hen i skoven?

Senior Member

Det lyder vældig godt synes jeg.

Senior Member

Det kan blive en meteor storm med alle de stjerner, og kan man så stemme på sig selv, er det jo fint. Få en uvildig person, din bestemor eller kone eller svigermor til at bedømme det bedste foto, det er også en mulighed.

Ja jeg ved godt at der er den risiko.. jeg mener dog at folk er voksne nok til ikke at snyde herinde.

Hvis der er tale om snyd så gribes der naturligvis ind.

Til sidst vil man i afstemningen kun kunne stemme 1 gang på det billede man ønsker, men indtil da er stjernebedømmelse vel en ok retningsgivende linie for at finde frem til de fx. bedste 10 billeder?

Tror du virkelig nogen vil snyde for at vinde? Oprettes der pludselig 10 brugere herinde som blot bruges til at stemme med, så kan vi jo godt se hvad der er sket.

Senior Member

Jeg tager ordene i mig igen Nicolaj, havde helt glemt at du nemt kan tjekke hvem der er på. Så det er god ide du har med stjernerne.

Så er vi igang http://www.plantedebat.dk/Thread-Info-fotografi-konkurrence?pid=1107#pid1107

Ok, nu er det blevet tid til at undersøge hvilken slags konkurrence i synes vi skulle lave til næste gang.

Den nyligt afsluttede konkurrence med billeder synes jeg ikke forløb som planlagt, men sådan er det.

Mit forslag til en ny konkurrence:
    Da det nu er forår og sæson for plantning af diverse ting og sager, så kunne det være folk havde en smart måde at gøre tingene på. Hvis man nu i den anledning lavede en slags guide/artikel med billeder og beskrev processen?

Ellers er der den klassiske med x antal beskeder i løbet af x antal måneder.

Andre forslag til konkurrencer modtages gerne.

Page 2 of 3 FirstFirst 123 LastLast