Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 13

Thread: Stauder efter højde og favre o.s.v.

Junior Member

Angry Stauder efter højde og favre o.s.v.

Jeg skal bruge mange stauder til min have :-)

Findes der en hjemmeside, hvor jeg kan søge i stauder efter højde & farve o.s.v. ?

fx. en liste over alle stauder som er mellem 100 - 150 cm og blomster i juni :applause:

Senior Member

RE: Stauder efter højde og favre o.s.v.

I Aschehougs store havebog er der et udmærket afsnit som omhandler stauder i forskellige højder og farver. Den kan evt. lånes på biblioteket.

Junior Member

Quote Originally Posted by Mogens
    I Aschehougs store havebog er der et udmærket afsnit som omhandler stauder i forskellige højder og farver. Den kan evt. lånes på biblioteket.
    Du har åbenbart ikke helt forstået spørgsmålet :d

Jeg har selv mange bøg om stauder, hvor jeg kan læse om højder og favre o.s.v.

Hvis jeg nu skal bruge en lav stauder til skygge, må der finde en søgefunktion til dette :Banana2: Så jeg ikke skal blader alle mine stauderbøg igennem

Tvivler på, at der findes en dansk database med en sådan beskrivelse af stauder mfl., hvor der kan sorteres efter om de kan klare sol, skygge og andet. Desværre. Dit bedste bud er, at læse beskrivelserne af de forsk. stauder.

Det findes faktisk ret få opslagsværker af den slags mht. planter på nettet.

Junior Member

Quote Originally Posted by Nicolai
    Tvivler på, at der findes en dansk database med en sådan beskrivelse af stauder mfl., hvor der kan sorteres efter om de kan klare sol, skygge og andet. Desværre. Dit bedste bud er, at læse beskrivelserne af de forsk. stauder.

Det findes faktisk ret få opslagsværker af den slags mht. planter på nettet.
    Findes der så en engelsk database, hvor der kan sorteres efter om de kan klare sol, skygge og andet ? ?:giveup:

Hvis du ved hvilke stuader du vil have kan du jo google dem så kan man som regl finde ud af hvor de skal stå, og hvor høje de bliver, men højden kan godt snyde, det har jeg oplevet flere gange.

Junior Member

Quote Originally Posted by lis
    Hvis du ved hvilke stuader du vil have kan du jo google dem så kan man som regl finde ud af hvor de skal stå, og hvor høje de bliver, men højden kan godt snyde, det har jeg oplevet flere gange.
    Tak for dit indlæg :-) Jeg forstå ikke dit svar, i forhold til mit spørgsmål :blink:

Så skal jeg pensle det lidt bedere ud, hvis navnet på stauden er "Drejeblomst" kan du google den og se hvor du kan placere den i haven samt hvor høj den bliver,
    Du kan ikke finde en liste med planters placering, vi må gøre noget af arbejdet selv, ellers så skal du tage på planteskole og købe stauder der, der kan du muligvis få vejledning i plantingen af dem og hvor høje de bliver.

Der vil være arbejde med at lave en staudehave, ingenting bliver severet på et sølvfad, så skal du ihvertfald få en anlægsgartner til at lave haven.

Senior Member

Fint svar Lis, du har mere tålmodighed end jeg har.

Quote Originally Posted by Mogens
    Fint svar Lis, du har mere tålmodighed end jeg har.
    :rotflmbo: Det havde jeg så denne gang, jeg kan ellers godt fare i blækhuset:computer: men min tålmodighed er blevet større det må være alderen,

Page 1 of 2 12 LastLast