Page 6 of 6 FirstFirst ... 456
Results 51 to 55 of 55

Thread: Lidt om Anne og hvad sommeren hidtil er gået med

Senior Member

RE: Lidt om Anne og hvad sommeren hidtil er gået med

Hej Mogens,
    Tja, jeg er da ikke for klog. Jeg aner ikke engang hvad det er for jord de står i, det er ganske almindelig havejord som almindelige blomster og planter kan gro i. Da jeg i sin tid købte min første træpæon sagde plantemanden at den til forskel fra alm. pæoner skal plantes (nu bliver det pinligt) men jeg mener det var højt. - vi må finde ud af om alm. plantes dybt men de skal ihvertfald plantes modsat de almindelige. Håber du forstår. Jeg har ihvertfald plantet mine med et lille hul, og det ser jo ud til at fungere.:five: Nu et par timer efter jeg havde skrevet siger min søn at det bliver man ikke klogere af, da jeg graver alt ned til kineserne...hm ok så; ikke et hul der er ret meget større end klumpen, men nok til det dækker3-5 cm op om "grenene" I øvrigt skulle jeg huske at de beskæres, hvis man får den ide, lige efter blomstring.
    Der går ret lang tid før de blomstrer, jeg tror den røde var 2-3 år om at sætte 2 knopper. Den gule jeg har, har faktisk snydt i et par år, den måtte jeg nemlig flytte, og det bryder de sig absolut ikke om at blive, så jeg regner ikke bestemt med blomster i den næste år heller.
    Jeg gøder ikke specielt, de får når resten får, alm. NPK, men der er da nok noget med kvælstof, idet det flis jeg har i bedene jo formulder og bliver til at eller andet.
    Ikke alle træpæoner har ens blade, min gule har ikke frisk grønne blade, og de lilla er nærmest syge at se på. - du kan klikke ind på www.haveinspiration.dk marker i søg på planter (øverst) og skriv træpæon i søgefeltet, der er en masse billeder af de forskellige slags, men du har ret, kun ganske lidt tekst. Da kan du se at bladene er ganske varierende. det er muligvis det du kalder at se sølle ud. :dontknow:
    Mine træpæoner står i fuld sol fra tidlig morgen til over middag, men læs på haveinspiration, der er nogen der ikke kan tage så meget sol ved jeg.
    Jeg håber det hjalp dig lidt. :flowers:

Junior Member

Jeg har fået fortalt, at man kun skal være glad for at få besøg af hr. og fru pindsvin.
    De skulle efter sigende spise evt. larver og snegle… - er det rigtigt?

:dontknow:

Senior Member

Quote Originally Posted by abeloneto
    Jeg kan se, at du har haft ret travlt.
    Smuk have. Jeg kan godt li’ de mange farver, du “leger” med.
    Lige nu er der ikke mange farver i min egen have – har ikke boet her ret længe, så jeg nøjes med at beundre jeres billeder.
    hej abeloneto, tak, jeg er da også selv så nogenlunde tilfreds med haven, men alligevel er der jo altid noget at flytte, nyplante osv. jeg har alle mulige farver, er ikke til det dér med gule, rene staude eller flammebede. jeg synes der skal være blomster fra tidligt forår til vinter, og det har jeg. Men ikke ret stor en have, og så må man nødvendigvis tit gå på kompromis.
    Du får sikkert snart noget i jorden der kan give lidt farve, og forhåbentlig finder du lidt inspiration herinde.[hr]
    Quote Originally Posted by johanna
    Jeg har fået fortalt, at man kun skal være glad for at få besøg af hr. og fru pindsvin.
    De skulle efter sigende spise evt. larver og snegle… - er det rigtigt?

:dontknow:
    Det er rigtigt johanna, Dem skal du være glad for. Udover at være nogle hyggelige gæster hjælper de med at guffe snegle, orm og larver. Jeg har en lille familie der kommer hver aften, de snøfter og smasker og er ret tamme. da det var så varmt og tørt var de glade for at der var sat vand til dem.

Senior Member

Ja, Anne, rent vand er alfa og omega for vores venner pindsvinene. Og har man plads så byg en bolig til dem!! Se her hvordan: http://www.pindsvin.dk/page_1173277813390.html ! Der er meget at blive klog på om pindsvin på de sider!!

Junior Member

Hej Anne!

Gør du noget specielt for at undersøge om biller og larver? :-)

Bedste hilsner,
    Erzael

Page 6 of 6 FirstFirst ... 456