Page 2 of 6 FirstFirst 1234 ... LastLast
Results 11 to 20 of 55

Thread: Lidt om Anne og hvad sommeren hidtil er gået med

Senior Member

RE: Lidt om Anne og hvad sommeren hidtil er gået med

Ja, skal I se det nederste foto må i lægge hovedet på skrå, ^^ jeg kan ikke lægge det anderledes ind :giveup:

Junior Member

Så masse flotte liljer som du har, nydelige alle sammen. Her sludder det idag, så nå har jeg tømt alle krukker og tatt inn blomster som har stått ute. Det er jo lang og tung tid vi nå går i møte, håper det blir litt kontakt her inne hvordan man kan planlegge og glede oss til våren. Jeg har sådd frø som nå skal stå ute, ble fint resultat til våren iår,så jeg håper jeg lykkes igjen. Med hilsen fra Annie:blomst03:

Senior Member

Ja, det er altid spændende hvad man får held med, og tanken om at tulipanerne vrimler op til foråret, gør det tit lidt lettere på de grå og sure dage.

Senior Member

Ja, så er det blevet forår igen. gamle gut (min ældste vinbjergsnegl) er død, huset lå tomt, men de 3 jeg købte til selskab for den, lever i bedste velgående.
    Jeg er nu ret sikker på at den plante jeg spurgte om er en laurbær, jeg vil prøve at opstamme den tror jeg. Men jeg har en ny "hvad er det" Jeg synes den ligner ingefær, men en sådan her jeg ikke haft i mange år, heldigvis fik jeg den udryddet,- eller gjorde jeg?
    [attachment=91]
    Der er store knopper i træpæonerne nu, her fra den hvide.

og så har det været forrygende at have løg i krukke, den startede med krokus, og slutter med dobbelte tulipaner.
    [attachment=92]
    Attached Images Attached Images

Senior Member

"Ja, så er det blevet forår igen. gamle gut (min ældste vinbjergsnegl) er død, huset lå tomt, men de 3 jeg købte til selskab for den, lever i bedste velgående." skrev Anne.

Hej Anne!

Kedeligt at høre om "Gamle Gut". Jeg ved ikke hvor gamle vinbjergsnegle bliver. Godt du allerede fik afløsere for ham sidste år!! Vi har så mange i haven at jeg ikke kan give dem navne!!!

Men sikke også flot du allerede har blomstrende tulipaner. Er det de botaniske - for de er jo altid tidlig ude!! men du har måske også meget læ i din have. Vores tulipaner er først begyndt at stikke bladene op. Jeg er så spændt på hvor mange blomster vi får på de tulipaner vi tog med hjem fra Holland - bl.a. en nærmest sort!! FLOT!

Senior Member

Det er botaniske der blomstrer nu, men de almindelige begynder lige om lidt :clap: i weekenden er jeg faktisk sikker på. Jeg har både tidlige og sene tulipaner, men der hvor der er mest skygge er de tidlige heller ikke ret langt fremme.
    Det bliver spændende at se Jeres tulipaner, jeg har en nabo der har sorte tulipaner, - nu, hun satte til at begynde med løgene i fuld sol, da blev de mørklilla, forrige år flyttede de så til skygge, og blev næsten sorte, underligt. Jeg synes det er så fantastisk at der kan være så meget blomst og blade i så lille et løg.

Senior Member

Ja det er utroligt hvad der kan komme ud af sådan et løg af smukke ting. Derfor er det jo også så vigtigt, som du sikkert ved, at man lader toppene stå til de er helt visne, så de kan give kraft ned til løget til næste års blomstring! Ja, det bedste er vist at tage dem op efter toppen er visnet, lade dem tørre og så lægge dem igen til efteråret, men det må jeg indrømme, det gør jeg ikke. Vil de være tulipaner hos mig, må de være det på mine betingelser!! :gardensmiley:

Pudsigt den oplevelse din nabo havde, at de blev sorte i skyggen!

Senior Member

Jeg lader også løgene ligge, når de begynder at stå for tæt deler jeg dem, men de ryger i jorden med det samme.
    [attachment=107][hr]
    Så lige at ægbladet fliglæbe er tittet op, med store knopper.
    [attachment=108]

Jeg håber bestemt at det ikke bliver mere nattefrost nu, for alt er efterhånden så langt fremme, at det tager en hel krig hvis man skal gå og dække af til natten. Her hvid løjtnanthjerte.
    [attachment=109]

snart kan jeg tømme krukken, der er "kun" tulipaner, narcisser og perlehyacinter tilbage nu, men de synger på sidste vers. Ved siden af (Nettoposen) kartoffel i knop, vi skal have persillesovs og stegeflæsk til på fredag.
    [attachment=110]
    Attached Images Attached Images

Senior Member

Det er utroligt som vi tænker ens, for jeg frygter også at der lige pludselig kommer kulde. Det ville godt nok være ærgerligt! Hvor ville der være meget der ville blive ødelagt. Vi må krydse fingre for at det ikke sker!!

Bl.a. vil jeg MEGET gerne have kirsebær i år. Sidste år tørrede de ind og faldt af inden de blev modne og naboen har et pragtfuldt kirsebærtræ, der hænger godt ind over vore have. Huset er til salg, så når der kommer nye på et tidspunkt, så må jeg skynde mig at fortælle hvor gode kirsebærrene er, så træet ikke bliver fældet!

Senior Member

Quote Originally Posted by Sanne
    Huset er til salg, så når der kommer nye på et tidspunkt, så må jeg skynde mig at fortælle hvor gode kirsebærrene er, så træet ikke bliver fældet!
    Ja, det er sørme vigtigt at få snakket med den nye nabo i en fart, og få forklaret hvad det egentlig er han har købt.
    Jeg har en genbo med et dejligt træ også, han får en pladefuld boller med rosiner når kirsebærrene er modne. Så deler vi dem solsorten og stærene har levnet.
    I aftes blæev det vældig koldt pga. vinden der bare bed fra sig. Jeg er noget øm over de store knopper i træpæonerne, sidste år gik de og en masse knopper i Hortensiaerne til, netop grundet den kolde vind. Så jeg lagde tæpper over i aftes. det var sq et festligt syn

Page 2 of 6 FirstFirst 1234 ... LastLast