Results 1 to 2 of 2

Thread: Underplantning med jordbær?

Junior Member

Underplantning med jordbær?

Hej alle.

Efter at være flyttet i hus for et par år siden, er vi nu endeligt nået dertil, at vi kan komme videre fra huset og i gang med rigtigt at få noget ud af haven. Det har vi set frem til :-)

Vi vil gerne lave en "hæk"/rumdeler af 22 hindbærbuske (kombination af Autum Bliss og Algonquin).

Jeg har læst nogle steder, at man helst skal undgå at græs o.l. vokser ind under buskene for at sikre dem de bedste vækstvilkår. Men tror I det ville gå hvis man underplantede med jordbærplanter - eller er det det samme problem?

Med venlig hilsen

/Morten

RE: Underplantning med jordbær?

Både hindbær og jordbær breder sig, så tror du vil fortryde det, men prøv da - måske du er mester for, at holde begge dele i ørene.
    Og du vil jo træde i jordbærrene, når du plukker sommerhindbær.
    Noget helt andet.....Du bør ikke blande hindbærrene.
    Autumn Bliss er efterårsbærrende og nedklippes i sidste halvdel af februar - absolut ikke senere end 1. marts. De gir' frugt på årsskuddenne.
    Algonquin er sommerbærende og skæres ned lige efter høst. De gir' frugt på 2.års skud og de dukker op lige efter høsten.
    Derfor bliver det noget rod med beskæring, hvis du blander dem.
    Jordbær på række og geled, har aldrig været en succes hos mig. Jeg har dem som bunddækker i staudebede og under mine solbærbuske. Der giver de flotte store bær...og mange.