Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 14

Thread: Fuchsia

Fuchsia

ved ikke lige hvor denne tråd skal være, så her er den, ^^
    jeg har i dag gennem dba.dk købt 3 opstammet fuchsia, og fået lidt afvide om hvordan jeg skal opstamme andre, men jeg glemte at høre om jeg kan lave stiklinger af sådan en plante, er der nogen der ved det:adore: da jeg har en i en hænge ampel og jeg plejer at smide dem ud når de har fået frost og er døde af det:blush:

Senior Member

RE: Fuchsia

Quote Originally Posted by labeler
    ved ikke lige hvor denne tråd skal være, så her er den, ^^
    jeg har i dag gennem dba.dk købt 3 opstammet fuchsia, og fået lidt afvide om hvordan jeg skal opstamme andre, men jeg glemte at høre om jeg kan lave stiklinger af sådan en plante, er der nogen der ved det:adore: da jeg har en i en hænge ampel og jeg plejer at smide dem ud når de har fået frost og er døde af det:blush:
    :hello: Du kan mig bekendt lave stiklinger af alle slags Fucia.

ja mener jeg også han sagde, men hvordan skal de i vand eller direkte i jorden

Senior Member

Quote Originally Posted by labeler
    ja mener jeg også han sagde, men hvordan skal de i vand eller direkte i jorden
    Altså jeg har faktisk bare lavet stiklinger 3 gange tror jeg. Men det gik da godt, hvad de hed ved jeg ikke, men den ene var en hængende og de andre nogen lige strittejavsere. Jeg tog noget let fugtig priklejord og satte dem i, jeg dækkede ikke med plast eller noget. Så så de meget kedelige ud en uges tid, men så rettede bladene sig og vups, det gik godt.:d Jeg satte for en sikkerheds skyld en enkelt i havejorden, og den kom også, så jeg kan da bare sige "prøv dog":thumbup:

Senior Member

Nu vi er ved fuchsia, så har min opstammede fuchsia sat sideskud op, ved siden af stammen! Den er i hvert tilfælde 6 år gammel. Gad vide, om jeg kan tage dem op som selvstændige planter på et tidspunkt??

Klik på billedet så kan du bedre se det!
    Attached Images Attached Images

hej sanne
    det ville jeg prøve hvis mine gjorde det samme som dine, det kan ikke skade tror jeg

Senior Member

Nej, det regner jeg sådan set heller ikke med. Spørgsmålet er bare hvornår jeg kan gøre det!?

Senior Member

Quote Originally Posted by Sanne
    Nej, det regner jeg sådan set heller ikke med. Spørgsmålet er bare hvornår jeg kan gøre det!?
    NU, så den kan nå at danne rødder og komme lidt i gang inden den skal holde vinterferie

Senior Member

Jeg forstår godt hvad du mener, men tror du ikke det er et rodskud? Skal den så ikke selv, have lov at danne lidt rødder på moderplanten?

Senior Member

Næ, det tror jeg ikke den vil gøre. Nu er det lidt svært at se om den sidder fast eller ej, men jeg ville tage den fra.:ridinghorse:

Page 1 of 2 12 LastLast