Page 2 of 2 FirstFirst 12
Results 11 to 14 of 14

Thread: Fuchsia

Senior Member

RE: Fuchsia

Det vil jeg så gøre. Det kan være det først bliver om et par dage, for der er travlhed her! :Banane:

Det lille pindsvin jeg fortalte om under Hyggehjørnet, skal hentes så snart som muligt. I fredags vejde han 800 g, så han har haft fart på med at tage på! Herligt. Vi skal lige have lavet en bolig til ham, når min mand kommer hjem. Vi skal også til fødselsdag idag og vores cairn terrier kan nedkomme når som helst.

Gud ske lov har jeg det lidt bedre og har "ork" for tiden, :Banana2: så jeg skal nok få det gjort - og fortælle om resultatet her!

God søndag til alle!

Junior Member

Quote Originally Posted by Sanne
    Jeg forstår godt hvad du mener, men tror du ikke det er et rodskud? Skal den så ikke selv, have lov at danne lidt rødder på moderplanten?
    Hej Sanne. Jeg er ny her og har netop læst korrespondance om Fuchsia. Jeg har de sidste 2 år været angrebet af en Fuchsiadille og har anskaffet mig en hel del.
    Som du var jeg også spændt på overvintring og formering ved stiklinge osv.
    Det er en meget nem plante.Ingen Fuchsier er opstammet fra naturens side, og den vil hele tiden sætte skud på både stamme og fra jorden. Dem fjerner du bare, hvis du vil bevare opstamme-looket, men du kan også bare lade det sidde og udvikle sig, så får du en busket plantet omkrng stammen. Endelig kan du nibbe af og lave stikling af den. Sæt det i en engangsbæger som du stikker hul i. Vander godt og sætter i en hvid affaldspose som du lukker. Den hvide pose sørger for rigtig lysmængde og holder på fugten, MEN sæt den et sted, så den ikke får direkte sol, så du ikke koger jorden, så dør planten. Det er sensommer så skal det lykkes er det 11. time, jeg vil ikke anbefale bare at stikke i havejorden, da det skal være konstant fugtigt. Bruger du nævnte fremgangsmåde har du rødder på i løbet 14 dage til 3 uger. Efter 8 dage åbner du for posen, så de ikke rådner. Du kan anvende alt på Fuchsia til stikling, men sørg for at nibbe nederste bladsæt af stiklingen og sæt det i jorden, så rødderne kan dannes der, og HUSK at fjerne alle blomster og knopper, så er der størst chance for at det lykkes. Er stiklingen for stor og med store og mange blade, kan du klippe halvdelen af på hvert blad. Ellers kan jeg anbefale dig at gå på dfs-fuchsia.dk eller hobby-fuchsia.dk eller en af de mange hjemmesider om planten. Du kan finde rigtig mange gode råd på nettet. Du kan også spørge løs - vil gerne give et par råd, hvis jeg kan.

Hilsen Erik.

hej erik og velkommen til.....
    det lyder godt at du ved lidt mere om fuchsia'en end jeg, da jeg syntes det er en flot plante, og gerne vil have flere, jeg skal da prøve med stiklingerne, håber jeg får mange flere at se på næste år

Junior Member
    hej sanne
    det ville jeg prøve hvis mine gjorde det samme som dine, det kan ikke skade tror jeg

Page 2 of 2 FirstFirst 12