Jeg er nybegynder når det kommer til planteformering, men jeg har en bla. købt en Appelsintagetes (Tagetes tenuifolia) som er vælig pæn og velduftende, og så smager den godt og det ser lækkert ud at servere blomsterne til div. retter. Men jeg har så læst lidt om den på nettet og kan forstå at den er en enårig plante, og jeg er så i tvivl om hvordan jeg kan få den til at leve videre i nye planter til næste år !

Jeg har læst følgende link: http://forums.gardenweb.com/forums/load/seedsave/msg042003427807.html?4

Men er så i tvivl om hvad det betyder (jeg kan godt forstå engelsk, men jeg er bare i tvivl om hvad der menes) ! Betyder det at man om efteråret graver de frø op man kan finde i jorden og så tører dem (kan vel gøres med Bentonit), og så forplanter dem indendørs i potte til næste år (og hvilke måned gør man så det) ? Jeg tænker at der måske er både gamle og nye frø, og jeg ved så ikke hvordan man kan se forskel ! Eller måske man skal noget helt andet !

Hvis man bare kan grave frøene op af jorden og bruge dem til næste år, gælder det så for alle enårige planter ?

På forhånd tak !